CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Hi Welcome To Our Blog...


Saturday, December 4, 2010

TipS mEnjAGa mASa

TIPS 1

Hindari dari orang yang ada tabiat malas kerana mereka ni berupaya membuat kita terpengaruh dan kita pun akan menangguh2 kerja, cari sahabat yang rajin, i/Allah kita pun akan jadi rajin.

TIPS 2

Tetapkan masa dengan tepat, contohnya masa mesyuarat 10.33 pagi atau janji temu pada jam 3.32 petang. Cara lain nyatakan kepada orang bahawa anda seorang yang menepati masa, mesti diorang takut nak kacau masa sahabat, TRY DULU!!!

TIPS 3

Berani katakan TIDAK!!! jika masa yang telah kita tetapkan diganggu orang lain@kawan ajak g makan@sembang dan sebagainya.

TIPS 4

Tulis besar-besar DON'T DISTURB ME..I'AM STUDYING...TOLONG SENYAP JANGAN BISING!!!di pintu bilik untuk mengelakkan datang penggangu..
TIPS 5

Pastikan masa meeting atau program bila, jika ada supaya kita boleh siapkan kerja-kerja penting lebih awal....
TIPS 6

LARI jika kaki BORAK datang..maksud penulis bukan lari 400 m pecut, tapi menghidarkan diri dari spesis kaki borak daripada melekat disebelah kita, jika tak semua kerja x siap.
TIPS 7

Berfikir seperti ahli politik, susun kerja-kerja mengikut prioriti dari segi masa kene hantar, tarikh hantar dan sebagainya.

TIPS 8

Isi masa dengan unsur2 iman dan ketaqwaan..I/Allah kita akan berpuas hati dengan kerja-kerja kita.
TIPS 9

Banyakkan berdoa supaya masa kita diberkati..inilah tips yang paling penting..jika tiada yang ini maka sia-sialah pekerjaan kita disisi Allah..

Wan Khalidah

No comments:

Post a Comment